Cant find it?Try Searching the entire web with:

Google

Friday, March 30, 2007

Galeri Tag and Ping

Galeri Tag and Ping ini adalah untuk memberi anda pengetahuan bagaimana untuk menguasai traffic dari enjin carian. Anda tentu pernah mendengar istilah Tagging atau Tag and Ping. Bagi Blogger ”Hardcore” tentu pernah mendengarnya. Ia kini menjadi terkenal setelah Sean Wu mendapat pendapatan dari Adsense sebanyak USD48,000. Beliau telah menggemparkan dunia internet hari ini dan ramai orang berebut untuk mendapatkan ebook beliau yang berharaga USD147. Apa yang menarik ialah Sean Wu adalah dari Thailand, negara jiran kita. Beliau telah menewaskan semua pakar-pakar Mat Salleh yang ada kat dunia ini Anda boleh mendapatkan panduan itu di dalam Galeri E-Book saya di dalam buku Panduan Bagaimana Menjana Wang Daripada Google Adsense.

Tagging sebenarnya bukan untuk mereka yang pakar sahaja. Malah anda yang masih baru pun boleh melakukannya. Anda boleh tag laman web, topik dalam blog, blog anda sendiri dan juga gambar. Kini semakin banyak laman web yang menggunakan tag. Malah sesiapa yang inginka traffic untuk blog dan laman web bagi meningkatakan jualan atau pendapatan Adsense mereka. Kini banyak laman web Bookmarking seperti Del.ici.us, Furl dan Technorati yang membantu dalam pinging. Dengan kaedah ini anda mungkin membawa kepada jualan terhadap produk anda malah mungkin meningkatkan klik pada Adsense anda. Anda boleh membuatnya secara percuma. Satu teknik ini ialah ia boleh membawa lebih banyak backlink kepada laman web anda. Enjin carian sukakan backlink.

APA ITU TAGGING???

Tag sebenarnya adalah keyword bagi blog post atau keyword bagi blog keseluruhannya. Ia boleh menjadi satu kategori atau hanya satu subjek. Jika laman web atau blog anda stress. Namun terdapat lagi kemungkinan lain seperti stress management, stress tips, healthy stress dan sebagainya yang mungkin, namun ia masih dalam lingkungan stres. Boleh dikatakan ia tiada beza dengan keyword yang kita guna pada meta tag anda. Sebenarnya banyak perbezaan diantara pengunaan tag dan keyword di dalam laman web.

Jika anda menggunakan keyword, anda mungkin menggunakan satu keyword sahaja seperti stress management. Anda mungkin tersenarai dengan hanya dengan keyword stress management walaupun terdapat keyword lain yang ada pada laman/blog anda. Ia akan mengelirukan enjin carian bagi mengkategorikan laman web anda. Hasilnya ia mungkin dalam rangking 10 ribu walaupun ia mengandungi kandungan/ content yang cukup menarik dan fresh. Tapi dengan tag anda boleh menggunakan semuanya dan membawa traffic ke alaman web anda. Ini adalah kerana anda bleh membuat tag apa saja ayang anda mahu. Dalam SEO, anda mungkin terpaksa memilih satu keyword yang paling sesuai bagi satu page laman web/blog anda.

Masih tidak faham?? Saya ada tunjukkan bagaimana membuat tag pada laman web atau blog anda. Sila langgan
Panduan Bagaimana Menjana Pendapatan Dari Google Adsense
. Terima kasih..

No comments: